Zespół Szkół
w Hucie Józefów
23-225 Szastarka
Publiczna Szkoła Podstawowa
Przedszkole Niepubliczne

Tutaj powinien być opis

DZIEŃ KROPKI

Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, odwagi, zabawy i rozwijania ukrytego potencjału. Tego dnia w naszej szkole na ubraniach, twarzach, a nawet maseczkach uczniów, nie mogło zabraknąć plamek, kropek i kropeczek. Na zajęciach dzieci poznały historię Vashti - dziewczynki, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości. Ponadto, uczniowie brali udział w wielu ciekawych zajęciach z kropkami w tle, które są symbolem naszych talentów.

W klasie IV i VI zostały przeprowadzone lekcje języka polskiego, w czasie których Kropka była główną bohaterką. Według własnych pomysłów uczniowie klasy IV utworzyli kropkowe hasło dnia. Z rozsypanki literowej w postaci kropek powstała myśl przewodnia, która będzie przyświecać uczniom na rozpoczętym, nowym etapie edukacji. W zeszytach uczniowskich powstały kropkowe szyfry - zagadki dla kolegi lub koleżanki. Dzieci odkrywały jak wielkie znaczenie w życiu ma niepozorny znak, zwany 'kropką'. Jako pracę domową uczniowie wykonali wizytówki w kształcie kropki "lubię..., potrafię..., interesuję się...".

Uczniowie klasy VI, wcielając się w rolę Kropki, redagowali opis przeżyć wewnętrznych. Łamali sobie głowę nad dyktandem interpunkcyjnym, otrzymując ciąg wyrazów pozbawiony znaków przystankowych. Nie lada pomysłowości wymagało dopasowanie kształtów znaków interpunkcyjnych do istniejących w rzeczywistości i zilustrowanie ich w zeszycie. Zadanie domowe polegało na wyszukaniu w słowniku on-line i wyjaśnieniu związków frazeologicznych z kropką w roli głównej.

Ósmoklasiści pisali krótki tekst w języku Braille'a, którego litery są kombinacją sześciu wypukłych punktów ułożonych w dwóch kolumnach, po trzy punkty w każdej. Powstało także "drzewo talentów", a na nim zawisły jesienne liście z kolorowych kół - ukrytych talentów.

Wszystkie aktywności prowadziły do kreatywnego myślenia i działania. Można było poznać mocne strony uczniów, niekoniecznie dostrzegalne podczas lekcji tradycyjnych.

 

Opracowanie: A. Szwedo, D. Kania